diumenge, 20 de febrer de 2011

Paper d'alumini!!!!

Des de la Comissió Mediambiental de l'escola s'ha decidit fer un concurs per reduir el paper d'alumini que s'utilitza.
 
Com veieu, tenim una boleta penjada a la classe, cada cop que un infant porta paper d'alumini l'hem d'afegir de manera que la bola es va fent més i més grossa. 
A final de curs es pesaran les boles i podrem saber quina és la classe que menys paper d'alumini ha utilitzat.


La classe de les vaques tenim molt clar que no volem paper d'alumini ja que és molt contaminat!!
Necessitem ajuda per conservar el nostre planeta  :)
 

dimarts, 15 de febrer de 2011

Ens encanta jugar per RACONS!!!

Què són els racons?
La classe es divideix per zones anomenades "racons". Aquesta organització és una proposta metodològica que possibilita la participació activa dels infants a la construcció dels seus coneixements, permet estructurar millor els materials i proporciona un entorn estimulant. Poden ser fixos o anar variant durant el curs.
La graella ajuda a portar un control dels racons que visiten els infants.


Els infants agafen la seva foto i la posen al seu racó dins d'uns quadre
Funcionament
Primer de tot,es recorden les normes dels racons, i després cada infant col·loca la seva foto al racó que vol anar. Quan tothom a triat, poden començar a jugar. La sessió acaba quan la mestra conta " 1, 2 i 3"; llavors s'ha de recollir i col·locar tot el material. Cada infant és responsables del seu racó. 

Indra està triant un racó

És important ja que es treballen...
  • Hàbits elementals d'organització.
  • Regulació del comportament.
  • Establiment de normes: coneixement i utilització.
  • Autonomia.    
Javier està fent el dinar al racó de la caseta
.
Paula i Sem al racó de les construccions
Nicol al racó de pintura
Marc al racó de plàstilina
Suyane al racó de la pissarra
Alejandra al racó de la biblioteca

dimarts, 1 de febrer de 2011

Llum i Foscor

La setmana passada Víctor va portar a la classe una llanterna amb formes de Bob Esponja. Així que després de fer música amb Aida van aprofitar la classe multisensorial que tenim a l'escola per veure com funcionava.


Està pintada de blau cel i les finestres estan tapades.
Aquesta és la sala multisensorial.
 
Primer van intentar mirar els dibuixos sense apagar la fum...però no es veia res!!

  Víctor ens va ensenyar que era necessari apagar les llums. Mireu, ara si que funciona!

Víctor ens deia quin era cada personatge, quina acció estava fent i que portava posat.





Quina passada!!!  Gràcies Víctor.